Czy mróz szkodzi bramie automatycznej?

Większość napędów jest dostosowana do pracy w temperaturze do -20 stopni C, a nawet (np. model FAAC S450 H) do -40 stopni C.

Warunek – układ hydrauliczny musi być napełniony olejem zimowym. Warto jednak wiedzieć, że te parametry dotyczą sytuacji, gdy urządzenia i brama nie są przysypane śniegiem ani zalegającym błotem pośniegowym, a więc narażone na większe obciążenia, zamarzanie oraz działanie dużej wilgoci przy odwilży.
Dlatego najważniejsze zimą jest codzienne oczyszczanie bramy i automatyki ze śniegu i wody. Nie powinniśmy doprowadzić do tego, że zalegający śnieg w ciągu dnia rozpuszcza się na urządzeniach i bramie, a wieczorem zamarza. Wtedy może się zdarzyć, że zamarzną zawiasy, przeguby i rano bramy nie otworzymy. Co wtedy zrobić? Trzeba wysprzęglić napęd za pomocą kluczyka, ręcznie otworzyć bramę i oczyścić skrzydła bramy, prowadnice, listwę zębatą, zębate koło napędowe (w bramach przesuwnych) czy też zawiasy, uchwyty montażowe lub odsłonięte elementy napędowe w przypadku bram skrzydłowych.

Konsultacja firmy